Houweling

zoekvenster sluiten

Houweling Showroom zorgt voor tevreden klanten

“Je kunt zelf wel denken dat je goed bezig bent, maar soms ervaart de klant dat anders," realiseert Fred van Beek zich. Hij is commercieel manager bij de Houweling Groep en zag maar één oplossing om de klant nóg beter van dienst te zijn: lef tonen en onderzoek laten doen om te checken of zijn buikgevoel klopt.
Zijn de klanten wel écht tevreden over de showroom waar vooral zzp’ers, aannemers, installateurs en bouwondernemingen onder meer hun verpakkingen, (veiligheids)kleding en schoenen kopen of denkt hij dat maar?

Houweling Showroom zorgt voor tevreden klanten

Verbeterpunten zijn er altijd, maar de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek waren boven verwachting. Alle ondervraagden ervaren het personeel in de showroom als klantvriendelijk en 88% van de klanten geeft de medewerkers de stempel ‘deskundig’. “Daar zijn we hartstikke trots op, want een goed begin is het halve werk.”

97% van de klanten vindt dat Houweling Showroom makkelijk te bereiken is op het veilingterrein aan de Klappolder in Bleiswijk. “Dat geldt vooral voor onze loyale klanten, want we horen van nieuwe klanten regelmatig terug dat ze moeite hadden de showroom te vinden. Maar heb je ons eenmaal gevonden dan kun je wel direct voor de deur parkeren waarbij de lengte of zwaarte van de auto er niet toe doet. Plek zat. De bewegwijzering Houweling/Greenery spreekt inmiddels voor zich,” weet Mitchell van der Gaag, een van de twee vaste baliemedewerkers van de Houwelingen Groep.

Koffiehoek

Maar liefst 89% van de klanten is erg tevreden over de inrichting van de showroom. ‘De showroom is overzichtelijk en ruimtelijk voor een eerste indruk van het assortiment,’ tekende een ondervraagde op. Uit de cijfers blijkt dat 87% van alle orders direct uit de voorraad leverbaar is. Andrea Lagerberg, de andere medewerker in de showroom, legt uit: “Dit is te danken aan de enorme voorraad die in de loodsen achter de showroom liggen opgeslagen. De klant heeft gemiddeld binnen een kwartier de bestelling in handen vanaf het moment dat hij of zij de showroom betreedt. In de tussentijd kan de klant in onze koffiehoek even lekker een tijdschrift of krant doorbladeren.”

Inspelen

De prijs-kwaliteitbeoordeling is gemiddeld met een 7.2 becijferd. ‘Jullie zijn aanzienlijk goedkoper dan soortgelijke aanbieders in de regio’, is een veelgehoorde opmerking. Van Beek is trots dat de klanten van Houweling ervaren dat de medewerkers verstand van zaken hebben en de tijd nemen iemand te adviseren. “Het is ook fantastisch om te horen dat 90% van onze klanten de showroom aanbeveelt aan iemand anders.” Groot pluspunt is voor bezoeker de ruime openingstijden. “Wij kennen de werktijden van onze klanten als geen ander dus het is eenvoudig daarop in te spelen,” lacht de commercieel manager.

Perfectie

“We blijven onze oren en ogen openhouden, want ondanks dat we zeer tevreden zijn met de uitslag van het klanttevredenheidsonderzoek, is het voor ons absoluut geen reden om achterover te gaan leunen. We proberen de verwachtingen van de klant te overtreffen door naar perfectie te streven,” belooft Van der Gaag.

Houweling Showroom zorgt voor tevreden klanten